torsdag den 30. januar 2014

Lanterner til den mørke tid

Egentligt hører lanternerne sig vel mest til i starten af vinteren. Det er ihvertfald i september/oktober, der er Lanternefest/Michaelmas i Ludvigs børnehave. Så har alle børnene lanterner med ned til Utterslev Mose, hvor de får besøg af gamle Martin, der deler små pakker ud med småkager i. Hvilken vidunderlig måde at blive fortrolig med mørket og det ukendte på! Der er sange til formålet og lanterner lavet i fint akvarelmalet papir -den lange række af børn, hvor kun lidt af ansigtet lyses op af lanternerne, er helt fortryllende!

Efter denne skønne oplevelse blev jeg selv helt og aldeles hooked på at lave lanterner til vinduerne herhjemme. Så kan de give lidt ekstra hygge til den mørke og kolde vintermorgen. Og nu har de hjulpet os igennem den knap så kolde november og december, men hold da op hvor januar minder os om at Kyndelmissen er nær!!! Vi er kun halvvejs ...

Derfor vil jeg lige dele mine lanterner med jer. Jeg søgte lidt rundt og fandt to slags. Den ene er super hurtig, mens den anden kræver lidt mere tid og lim:

Lille lanterne




Stor lanterne



Jeg har brugt akvarelpapir, almindelig farvelade og rapsolie til mine. Jeg klippede mine cirkler før jeg malede dem, og lavede regnbuefarver på de små.

Masser af lys og varme sokker til jer alle!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar